Norge - Global CRE guide

Felles hold - Bruksrett - en langsiktig leieavtale av landet er ganske vanlig i Norge. Bruk høyre - eieren har rett til å bruke eiendommen innenfor grensene av reguleringsplan planer og andre offentlige regler og forskrifterRegistrering - tittelen er dokumentert ved registrering i cadastral register som administreres av norsk Kartlegging og Matrikkelen Myndighet. Unntatt farm land, alle innenfor EU er underlagt de samme restriksjoner som Nordmenn. For investorer fra land utenfor EU, er det noen flere begrensninger. Overføring av eiendomsrett - gunstig tittel passerer du umiddelbart overføre men når det er mulig å registrere transaksjonen, eiendomsrett bare går på registrering. Registrering - Cadastral Registrere består av eierskap, servitutter, boliglån og alle typer av rettigheter og forpliktelser knyttet til fast eiendom. Forhandling av vilkår - Avtalen - grunnlaget for en avtale er vanligvis etablert gjennom et tilbud og et tilbud. Fra et juridisk synspunkt dette er tilstrekkelig for å etablere en bindende avtale, men gjennom reservasjoner og betingelser partene som vanligvis gjør en bindende avtale er underlagt finansiering, due diligence, kontraktsforhandlinger, styrets godkjennelse, etc. For større avtaler er det vanlig å avtale en LOI eller term sheet, men det er ingen vesentlige rettslige forskjellen mellom dette og de tilbyr - bud tradisjon. Avtalen blir bindende når partene er enige om at avtalen skal være bindende. Den vanlige situasjonen er at partene signerer avtalen etter å ha avsluttet negasjoner etter en gjennomført due diligence, men dette varierer fra avtale til avtale. Kjøp gjerning - er utført og registrert i Cadastral Registrere når eiendommen er ervervet direkte, (aktiva-avtale). Kontrakter - som det norske markedet er ganske små og gjennomsiktige, det er en ganske felles forståelse av hva som er markedspraksis og markedsmessige betingelser for de ulike typer av fast eiendom avtaler. Selv om de kontraktsmessige dokumenter kan variere med hensyn til stil og lay-out, vil man finne at de fleste kontrakter bruke de samme bestemmelsene. Gjennomføring - avslutning - gjennomføring finner sted når partene har utført overføre, og balansen av noen penger grunn har blitt betalt. Selvtesten er ferdig - som de fleste avtaler er gjort som bedriftens tilbud (kjøp av aksjer), hjemmelshaver er den samme før og etter gjennomføring av avtalen. Aksjene er registrert i mål selskapets andel holderen registrerer deg eller i Verdipapirer-Registeret. For rene ressurs-tilbud (kjøp av fast eiendom), tittelen er registrert umiddelbart etter ferdigstillelse. Leieavtaler - vilkår og betingelser for kommersielle lisenser i Norge er ganske standardisert - generelt er avtalt. Standard leieavtaler utstedt av National Federation of House-Eiere i Norge og andre er ofte referert til som et eksempel på det nåværende"markedsmessige vilkår"for kommersielle kontrakter.

Overføring av eierskap av en leid eiendel (fremmedgjøring) - det er ikke veldig vanlig, men i noen tilfeller har leietaker rett til høyre for første avslag.

Høyre forkjøpsrett må avtales eksplisitt i leiekontrakten. Tildeling og sub - under la - ofte utleier er riktig skriftlig samtykke er nødvendig dersom leietaker ønsker å leie ut eller overdra leieavtalen. I noen tilfeller kan utleier må ha"rimelig grunn", for å nekte fremleie.

Ødeleggelse - gjenoppretting - leieren er forpliktet til å gjeninnsette noen endringer på slutten av begrepet.

Disposisjon - retur av lokaler - vanligvis leietaker skal tilbakelevere lokalene til utleier i samsvar med reparasjon og pakter. Varigheten av leieavtalen - for kommersielle leieavtaler en leieavtale periode på fem eller ti år er vanlig. Partene har ikke rett til å heve leieavtalen i løpet av leietiden.

Tap - irritancy - en irritancy punkt hvor utleier er berettiget til å heve leieavtalen, dersom det er brudd på noen av materiale tilstand eller unnlatelse av å betale leie eller oppfylle noen materielle tilstand av leieavtalen, er svært vanlig.

Forsikring - partene kan bli enige om noe som helst, men den vanlige strukturen er at utleier sikrer bygningen. Leie gjennomgang - bortsett fra årlig indeksregulering av husleie, leie nivåer bo fast for hele leieperioden. Reparasjon - innredning - møbler - vanligvis leietaker må gjenopprette noen endringer på slutten av semesteret. Leietaker er normalt ikke vederlag for forbedringer Leier plikter - vedlikehold forpliktelse vedrørende leie av lokaler er normalt leietaker.

Utleiers vedlikehold plikt er begrenset til utsiden av bygningen og for å endre teknisk utstyr etc ikke egnet for videre vedlikehold.

Så dette er basert på partenes avtaler, må man forvente variasjoner. På salg - kjøp av fast eiendom - skatt på kapitalgevinster tjue-åtte. Men aksjeselskaper er er fritatt for skatt på gevinst ved salg av aksjer - eierstyring og avtaler. Fast eiendom skatt - når en ny hjemmelshaver er registrert i holderen registrere, en stamp duty. fem av eiendommens markedsverdi vil gjelde.